About Me

My photo
Jitra, Kedah, Malaysia
Assalamualaikum. Welcome to my blog.. I'm deeba.. I'm 20 years old, be my follower ya, thanks readers.. :) "go go go , fight fight fight , win win win"..enjoy k..

Pengikut Setia Saya :)

back to school after 5 months ~

Assalamualaikum smua,,jwb taw , xjwb dosa,, hehe. okey2. hm , post kli neh aku nk cita ckit pngalaman aku lpas 5 bulan dok jdik penganggur terhormat kt umh.. pg td aku kna bngun awl utk mlangkah kaki ke skola.. awl giler aku bngun , tawu koi bpe. koi 6 aku bngun. haha xdak la awl pown kan2?? tp bila dh lma aku xbngun awl cmtuh, pkoi 6 neh kra awal la kan. bg aku la. bgun koi 6, pastuh siap2 smua then get ready go to school ~ woooo nmpk mcm brsemangat giler kan. pdahal pa yg aku buat hri neh rsa mcm terpksa ja.


aku smpai kt skola lbih kurng pkoi 7 lbey daa.. aku rsa time tuh awai lg sbb kwn2 aku yg nk dftar sma ngn aku tuh xdak spe lg yg mai.. okay xpe , aku trus mnunggu dgn sbar kt stor mak aku keja tuh,, bila dok sornng2 dlm tu, xtawu nk buat pe , then aku snd la msg kt as *my kezen* sme jgk nk dftar. aku tnya dia *dok mna skrg as??* pastuh dia blas cmneh *as dok kt tmpat tido lg neh* haha aku trkjut giler time dia kta cmtuh. pdahal aku xtawu pown dftar koi bpe sbb aku dh slah print surt twaran,,haha . mcm lucu giler . aku tergelak dgn kecuian dri aku sndrik.. kah3 . pe lah aku neh kan ? smpai bnda snang cmtuh pown bley clap.

tp xpe lah . nseb baik lah ckgu yg tnggu kt tmpt pndftran tuh xkta pe kan. dia just gtaw aku sruh bwk esok hri ja, klw tak jenuh lah aku . hmmm , lpas pndftran tuh kmi dberi tklimat oleh ckg ismail , ckg kaunselor skola. mcm2 bnda lah yg dia cita. aku bukn ingt sgt daa.. then kmi rest tpat koi 11. hehe prot aku pown da berkeroncong da bnyi mcm2 lgu , lpar la kan. bila g kntin bau la kuah sup yg sdap tuh, daa lma xmkn bhun sup kt kntin tuh, fuh !! sdap giler, memg jdik fevret dorng la kan, termsuk aku, tmbh2 cabai dia tuh,, pedas ckup ~

then da hbis mkn, aku pown trun la ke dwan ngn kgkwan. elok2 jer smpai dwan, ckg pown da nk mula tklimat blik. kmi dberi pndangn , cdangn , n mcm2 lah yg ckg gtaw. yg aku rsa gmntar sgt time kt dwan td ialah bila ckgu bg microfon utk ktaorng prkenalkan dri, aku neh dh la lma tak pgang mic pastuh berckp cmtuh. last aku ckp dpan org rmai, time drjah 6 dlu,,huhu. lma giler kan. tp xpe lah, ucapan aku pown rngkas jer td. sbb aku tak bersdia pown. dh la kna gtaw pe prasaan time tuh bila dpt msuk form 6, huh ~ aku hntm ckp jer. then, ckg ada jgk cita m/p yg bole kmi plih nnt..

1. Pengajian Am (wjib)
2. Bahasa Melayu (wajib)
3. Sejarah @ Ekonomi (kna plih slah 1)
4. Seni Visual @ Geografi (kna plih slah 1)
5. Muet (wajib)

hadoiii,, neh yg tnsion neh, aku tatau nk plih yg mna neh. yg no 3 ngn 4 tuh la. tatau nk buat plihan. last2 aku ingt nk blik pkir kt umh. tp bila blik , cmtuh jgk. ttap jgn tatau nk plih yg mna. bila tnya mak, dia kta "kak plih la yg mna rsa buleh bwk" huh ~ aku pown tatau daaa..
then bila tulis status kt fb , da kwn aku yg komen tuh bg opinion ckit. aku rsa opinion dia bole pkai jgk lah. tq very much for opinion. so, smpai skrg neh aku msih blom buat apa2 kputusan sbjek per yg aku nk plih nnt. tnggu la erk, aku pown tatau lg. okay kwn, rsanya ckup lah kot dlu buat msa neh. nnt klw ada story la, sya post lg k. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...